Akcja "Jak nie czytam jak czytam"

Klikając w poniższy link przejdziesz do strony z podsumowaniem sprawozdania.

PODSUMOWANIE SPRAWOZDANIA

Zakończenie roku szkolnego

W dniu 23 czerwca 2017 r. uroczyście zakończyliśmy rok szkolny 2016/2017. O godzinie 9.10 swoją uroczystość mieli uczniowie klas I i II, a o godzinie 11.00 pożegnaliśmy uczniów klas III - absolwentów Gimnazjum nr 2. Wszystkim uczniom i nauczycielom życzymy udanych i bezpiecznych wakacji.

Klasy I i II (p. Domijańska)

Klasy III (p. Domijańska)

Klasy I i II (p. Nikiel)

Klasy III (p. Nikiel)

Wspomnień czar ...

zdjęcia

Zapraszamy do obejrzenia jeszcze jednej galerii zdjęć z Balu Gimnazjalnego, której do tej pory nie prezentowaliśmy na naszej stronie. Warto powspominać. Galeria zdjęć

Zakończenie roku szkolnego 2016/2017

8:00 - Msza Święta
9.10 - Zakończenie roku szkolnego dla klas I i II (na dziedzińcu szkoły)
11.00 - Zakończenie roku szkolnego dla klas III (hala sportowa)

Francja 2-6 czerwca 2017

zdjęcia

W dniach 2-6 czerwca 2017 r. dziewczęta z pierwszej klasy sportowej brały udział w wyjeździe sportowo-turystycznym do Francji. W ramach porozumienia pomiędzy klubami SPR „Łukovia” Łuków a TSV 88 Team Sport VicinoisHandball zawodniczki przebywały w mieście Voisins le Bretonneux.

Przebieg wyjazdu wyglądał następująco:

Piątek 2 czerwca
O godzinie 8.00 wyruszyliśmy busem na lotnisko Warszawa Modlin. Po szczegółowej kontroli celnej i paszportowej oraz rutynowemu oczekiwaniu na wejście do samolotu nastąpiła chwila prawdy. Dla większości był to pierwszy lot samolotem. Punktualnie o godzinie 13 wystartowaliśmy. Dzięki słonecznej pogodzie mieliśmy możliwość podziwiania z góry krajobrazów zachodniej Polski. Podczas lotu jedną z atrakcji były chwilowe „kołysania’ samolotu wywołane turbulencją. Po 2 godzinach lotu wylądowaliśmy na lotnisku Beauvais. Paryż przywitał nas piękną słoneczną pogodą. Z lotniska odebrali nas przedstawiciele gospodarzy. Po dwugodzinnej podróży autokarem dotarliśmy do Voisins le Bretonneux. Zaproszono nas na „Pizza Party”, poznaliśmy też rodziny, u których mieliśmy mieszkać w trakcie pobytu. Po kolacji pojechaliśmy z francuskimi opiekunami do ich domów.

Sobota 3 czerwca
Sobota to był czas przeznaczony na poznawanie uroków Paryża. Po godzinnej podróży metrem dotarliśmy do stolicy Francji. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Wieży Eiffla. Następnie podziwialiśmy Pola Marsowe, Łuk Triumfalny, a następnie spacerowaliśmy po najsłynniejszej alei Paryża Champ-Elysees. Na krótki odpoczynek udaliśmy się do Ogrodów Luksemburskich. Z nowymi siłami wyruszyliśmy na zakupy pamiątek, a potem do Luwru. Mostem Aleksandra udaliśmy się na przystań dla statków. Po krótkim oczekiwaniu popłynęliśmy statkiem po Sekwanie. Z tej perspektywy podziwialiśmy zabytki Paryża znajdujące się na nabrzeżach rzeki przepływającej przez całe miasto. Kolejne kroki skierowaliśmy do Katedry Notre Dame. Niestety jej uroki podziwialiśmy tylko z zewnątrz, gdyż kolejka do wejścia przekraczała godzinę. Jeszcze tylko spacer nabrzeżem Sekwany, pobyt w cukierni z lodami i udaliśmy się w drogę powrotną.

Niedziela 4 czerwca
Ten dzień przeznaczony był na sport. Od samego rana wzięliśmy udział w turnieju piłki ręcznej. Zawody odbywały się na sześciu boiskach trawiastych. Wszystkie mecze były rozpoczynane i kończone jednocześnie na sygnał muzyczny, a my wystąpiłyśmy w meczu otwarcia. Podczas tego spotkania czekało nas dużo niespodziewanych atrakcji (poślizgi, upadki, mokra piłka, kłopoty z kozłowaniem). Pomimo utrudnień bezproblemowo wygrałyśmy, następne spotkania również „padły” naszym łupem. Ciekawostką jest fakt, że w trakcie jednego spotkania, po wysokim naszym prowadzenie w pierwszej połowie, zespół przeciwniczek wyszedł na drugą część meczu w znacznie zmienionym składzie (w czasie przerwy przeciwniczki dokonały błyskawicznych „transferów” lepszych zawodniczek z innych drużyn). Nic im to nie dało, mecz wygrałyśmy „na spokojnie”. W trakcie całego turnieju panowała bardzo sympatyczna i piknikowa atmosfera. Zawodniczki i zawodnicy, ich trenerzy oraz rodzice wykorzystywali słoneczną pogodę na relaks i odpoczynek. Pomimo barier językowych udało się nam poznać nowe koleżanki oraz kolegów. Po obiedzie w stylu grillowym nastąpił dalszy ciąg gier turniejowych. Wcześniej jednak organizatorzy postanowili zrobić nam niespodziankę,chyba w celu zmęczenia nas przed meczami finałowymi. W ramach meczu pokazowego wystąpiłyśmy przeciwko drużynie złożonej z zawodniczek siedemnastoletnich! Po wyrównanym spotkaniu, na oczach wszystkich uczestników turnieju, wygrałyśmy 1 bramką. Również mecz półfinałowy i finał skończyły się naszym zwycięstwem. I tak 7 spotkań, 7 wygranych, pierwsze miejsce w turnieju. Ponadto Natalia Kalińska została wybrana najwszechstronniejszą zawodniczką zawodów. Najprzyjemniejsza chwila: wejście na podium, odbiór statuetki za zwycięstwo, chwila dla fotoreporterów, pamiątkowe fotki. Po kolacji zjedzonej na obiektach stadionu udaliśmy się donaszych rodzin. Musiałyśmy się szybko zregenerować i szybko wyspać, bo następnego dnia cały dzień to Disneyland.

Poniedziałek 5 czerwca
O godzinie 9.00 wyjechaliśmy do Disneylandu. Spędziliśmy tam cały dzień na przeróżnych atrakcjach, zaczynając od rollercoasterów, a kończąc na niezwykłej paradzie z udziałem postaci z bajek i filmów Disneya. Większość z nas kupiła sobie pamiątki w postaci breloczków lub osławionych uszek Myszki Miki. Po dziewięciu godzinach intensywnej zabawy i zwiedzania zmęczeni, ale bardzo zadowoleni, wyruszyliśmy do domu. Jednak nie była to ostatnia atrakcja tego dnia. „Nasze” rodziny postarały się o najbardziej wystawną, ostatnią kolację. Potem już tylko pakowanie i można było spokojnie iść spać, bo jutrzejszego dnia czekało nas niemniej atrakcji.

Wtorek 6 czerwca
Wstaliśmy wcześnie rano, gdyż już o godzinie 8.00 była zbiórka. Pożegnaliśmy się z naszymi francuskimi przyjaciółmi i udaliśmy się do pobliskiego miasteczka Montigny le Bretonneux. Tu mieliśmy czas na zakupy w Centrum Handlowym SQV i zwiedzanie miasta. Gdy wyjeżdżaliśmy na lotnisko, Paryż pożegnał nas deszczem(żartowaliśmy, że francuskie niebo płacze z powodu naszego wyjazdu). Na lotnisku czekała nas niespodzianka. Z powodu znalezienia niezidentyfikowanego pakunku terminal został zamknięty i do akcji wkroczyły służby bezpieczeństwa. Na szczęście nie trwało to zbyt długo. Po ok. 30 minutach weszliśmy do hali odpraw. Po bardzo szczegółowej kontroli bagażów i zamieszaniu z telefonami, mogliśmy spokojnie oczekiwać na wejście do samolotu. Z powodu wcześniejszego alarmu lot był opóźniony około pół godziny. W drodze powrotnej znów przechodziliśmy turbulencje. Pomimo opóźnienia wylądowaliśmy planowo. W drodze powrotnej obowiązkowo wstąpiliśmy do McDonald’s. W Łukowie na parkingu odebrali nas rodzice i udaliśmy się do swoich domów na polską kolację. Wszędzie jest dobrze, ale w domu najlepiej, a szczególnie dobrze smakują posiłki przygotowane przez nasze mamusie.

Wrażeniami z wyjazdu w imieniu wszystkich uczestników podzieliła się Ola Ciężka.

Podsumowanie programu „Nałogi – nie moja bajka”

zdjęcia

8 czerwca w naszej szkole miało miejsce podsumowanie miejskiego programu profilaktycznego dla łukowskich gimnazjalistów „Nałogi – nie moja bajka”. Projekt prowadzony był od kwietnia b.r. i zaplanowano w nim szereg konkurencji: konkurs na plakat p.n. „Myślę – nie palę, nie piję, nie zażywam”, konkurs na prezentację multimedialną o tematyce związanej z uzależnieniami oraz konkurs wiedzy o nałogach.

Do programu przystąpili uczniowie Gimnazjum nr 2 im. ks. Stanisława Konarskiego oraz Gimnazjum nr 3 im. Józefa Piłsudskiego.

Uczestnicy uzyskali następujące wyniki:

Konkurs wiedzy o nałogach:
I miejsce – Katarzyna Szczygielska, Gimnazjum nr 2 w Łukowie
II miejsce – Wiktoria Domańska, Gimnazjum nr 3 w Łukowie

Podczas uroczystości podsumowania i wręczenia nagród wystąpili uczniowie naszej szkoły. Chłopcy z klas trzecich zaprezentowali piosenkę ”Nie pal papierosów”, grupa z kl. 2c - scenkę „Niewolnicy nałogu”, J.Wysokińska i D.Kuczewski – „Dialog z życia codziennego”, Gabriela Zalewska zagrała na saksofonie, a Natalia Wysocka zaśpiewała „Londyn we mgle” oraz „Man in the mirror”.

Serdecznie dziękujemy komisjom konkursowym: pracownikom Powiatowej Stacji Sanitarno- Epidemiologicznej w Łukowie, którzy zajęli się oceną prezentacji multimedialnych oraz przygotowaniem i oceną konkursu wiedzy o uzależnieniach (p.Beata Baran, p. Beata Łukasik, p. Tomasz Boreczek) , a także komisji konkursu plastycznego (p. Hanna Wiącek, p. Sławomir Żyłka).

Realizacja programu była możliwa dzięki wsparciu finansowemu Miejskiej Komisji ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Pomysłodawcami i koordynatorami projektu byli nauczyciele naszego gimnazjum: p. Agnieszka Czerska-Pawlak, p. Zofia Ochnik i p. Agata Kurowska-Kacprzak.

Akcja NAKRĘTKOMANIA

W bieżącym roku szkolnym Koło wolontariatu prowadziło akcję "Nakrętkomania", której celem było zbieranie plastikowych nakrętek dla Franka Kraśko. Franek choruje na mózgowe porażenie dziecięce i wymaga ciągłej rehabilitacji.

Uczniowie naszej szkoły z klas 1a, 1b, 1f, 2a, 2b, 2c, 2d, 2g, 3a, 3c, 3e zangażowali się w akcję. Zebrane nakrętki przekazaliśmy rodzicom chłopca. Dochód z akcji zostanie przeznaczony na opłacenie rehabilitacji Franka. W imieniu rodziców Franka serdecznie dziękujemy darczyńcom.

To nie oznacza końca "Nakrętkomanii".

Zbierajcie nakrętki w czasie wakacji i w nowym roku szkolnym pomagamy dalej!

Agata Kurowska-Kacprzak

Wycieczka rowerowa do Jaty

zdjęcia

Wycieczka rowerowa odbyła się 12 czerwca 2017r. Przewodnikiem tej wycieczki był p. Andrzej Pieniak. Trasę z Łukowa do Jaty 20km przejechaliśmy rowerami. Razem z uczniami rowerami jechali: p. Grażyna Pieniak, p. Lech Kędzierski , p. Andrzej Pieniak oraz dwóch rodziców: p. Paweł Wojciuk i p. Robert Rosiński.

Celem tej wycieczki było poznanie flory i fauny rezerwatu „Jata” oraz poznanie ciekawego miejsca na aktywne spędzenie czasu wolnego. W scenerii urokliwego miejsca pod zadaszeniami pani leśnik opowiadała nam o rezerwacie, panującym tam klimacie, florze i faunie.

Następnie przeszliśmy ścieżką edukacyjną. Była to piękna lekcja biologii z różnymi ciekawostkami. Na przykład: czy wiedzieliście, że półmetrowa jodła ma około 17 lat? Albo, że jodła nigdy nie zrzuca całych szyszek, tylko pojedyncze nasiona?

Następnie udaliśmy się do rezerwatu Ostoja. Podczas pieczenia kiełbasek można było oglądać roztaczające się wokół piękne krajobrazy. Po kilku godzinnym pobycie w rezerwacie udaliśmy się w drogę powrotną i znów przejechaliśmy rowerami kolejne 20km. Była to bardzo ciekawa wycieczka. Zmęczeni, pełni wrażeń dotarliśmy do Łukowa. Wszyscy byli z siebie dumni, bo przejechali trasę liczącą 40 kilometrów.

Amelia Rosińska, klasa 1c

Wycieczka do Kazimierza Dolnego – Janowca

zdjęcia

Pod koniec roku szkolnego 2016/2017 klasa 1c była na dwóch wycieczkach. Jedna, którą zorganizowały p. Grażyna Pieniak wychowawca klasy 1c i p. Monika Duszyńska, wychowawca klasy 1a do Kazimierza Dolnego i Janowca. Drugą zorganizowała p. Grażyna Pieniak, to wycieczka rowerowa do rezerwatu „Jata”.

Wycieczka do Kazimierza Dolnego odbyła się 19 maja 2017r. W tej wycieczce oprócz uczniów klasy 1c uczestniczyli uczniowie klasy 1a i 1d. Pierwszym miejscem, jakie odwiedzili uczniowie było ścisłe centrum Kazimierza Dolnego, gdzie przy starej studni spotkaliśmy naszą panią przewodnik. To pod jej opieką rozpoczęliśmy zwiedzanie. Nasze pierwsze kroki skierowaliśmy do Zespołu Zamkowego w Kazimierzu Dolnym. Po drodze poznaliśmy pomnik psa Kwadrata i jego piękną historię. Z pięknie zachowanych murów zamku udaliśmy się do Kościoła Farnego św. Jana Chrzciciela i św. Bartłomieja, gdzie zobaczyliśmy piękne modrzewiowe organy datowane na 1625 rok, które są wyposażone w prawie tysiąc pięćset piszczałek.

Kolejnym etapem wycieczki była przejażdżka eko-busikami po ulicach Kazimierza Dolnego, podczas której mogliśmy podziwiać piękną architekturę tego malowniczego miasta. Przejażdżka zatoczyła pętlę w pięknej scenerii wąwozów lessowych. Tam spotkaliśmy na swojej drodze artystów malarzy podczas pracy w plenerze. Młodzież podziwiała piękne i gigantyczne korzenie drzew wplecione w lessowe brzegi wąwozu. Po dynamicznej wycieczce ekologicznymi pojazdami nieco zgłodnieliśmy. Nasza pani przewodnik zaproponowała nam nietypową restaurację z jedzeniem na wagę resk, gdzie każdy mógł sobie nałożyć na talerz to co lubi. Oczywiście nie obyło się także bez lodów, które bardzo wszystkim smakowały pod parasolami słonecznego rynku kazimierzowskiego.

To jednak nie był koniec atrakcji naszej wycieczki. Po skrupulatnym odliczeniu skierowaliśmy się na przystań żeglugi śródlądowej w Kazimierzu Dolnym. Weszliśmy na pokład statku wycieczkowego „Celina”, którym przepłynęliśmy znaczny odcinek Wisły aż do Krowiej Wyspy, gdzie znajduje się rezerwat przyrody. W drodze powrotnej obserwowaliśmy przeprawę promową pomiędzy Kazimierzem Dolnym a Janowcem. Wszyscy z zaciekawieniem obserwowali piękno przyrody nadwiślańskiej, podziwiali kolejne spichlerze zaadaptowane obecnie na hotele, oraz korzystali z pięknej słonecznej pogody.

Po tej swoistej lekcji przyrody i historii wszyscy udali się do autokaru, którym udaliśmy się do Janowca przez Puławy. Po drodze pani przewodnik pięknie opowiadała nam o historii Kazimierza Dolnego, Puław i Janowca. Dowiedzieliśmy się, że Kazimierz Dolny dawniej nazywał się Wietrzną Górą, a jego początki osady sięgają XI wieku. Tak wsłuchani w kolejne opowieści o historii Kazimierza Dolnego i jego okolic dotarliśmy do muzeum w Janowcu, gdzie znajduje się renesansowy zamek zbudowany na wysokiej skarpie wiślanej w Janowcu. To z jego zachowanych murów roztaczają się piękne widoki na okolicę. Tam poznaliśmy także historię o ukazującej się na zamku Czarnej Damie, której duch z powodu nieszczęśliwej miłości co noc powraca i błąka się po zamkowych pokojach.

Przy tak napiętym i wypełnionym historycznymi opowieściami planie wycieczki nadszedł jednak czas powrotu. Zmęczeni, ale szczęśliwi i zadowoleni, a także pełni wrażeń, wszyscy wrócili do domu.

Martyna Czerepińska, klasa 1c

Dwójka na Festiwalu Siatkówki w Lublinie

zdjęcia

Stadion „Budowlanych” Lublin był w dniach 9-11 czerwca areną zmagań siatkarek i siatkarzy podczas XXII Międzywojewódzkiego Festiwalu Piłki Siatkowej i Minisiatkówki zorganizowanego przez Lubelski Wojewódzki Związek Piłki Siatkowej, Towarzystwo Piłki Siatkowej w Lublinie oraz Miasto Lublin.

Na trawiastych boiskach dziewczęta i chłopcy rywalizowali z reprezentantami województw Świętokrzyskiego, Mazowieckiego oraz Lubelskiego.

Nasze miasto a zarazem powiat i rejon bialski reprezentowane było przez siatkarki „Dwójka Volley” przy Gimnazjum nr 2 w Łukowie.

Podczas sobotnich i niedzielnych potyczek siatkarki z Łukowa wygrały trzy mecze i tyle samo przegrały.
Wyniki:

Niedziela 11.06.2017
Dwójka Volley – Kock 2:0
Dwójka Volley - MKS I Kraśnik 2:0

W klasyfikacji końcowej dziewczęta zajęły VII miejsce.

W skład zespołu weszły: Purzycka Sylwia, Lada Monika, Mikołajczuk Julia, Poreda Marta, Goławska Aleksandra, Bąk Karolina, Opalińska Wiktoria, Wereszczyńska Weronika i Zborowska Zuzanna. Opiekunem i trenerem grupy jest Pan Mariusz Kiełczewski.

„Dwójka Volley” składa serdeczne podziękowania Miastu Łuków za pomoc w organizacji wyjezdu na XXII Festiwal Siatkówki.

Mariusz Kiełczewski

powiększ

I miejsce w województwie
w Drużynowych Biegach Przełajowych Chłopców

zdjęcia

W Adamowie odbył się finał wojewódzki drużynowych biegów przełajowych w ramach Lubelskiej Wojewódzkiej Gimnazjady Młodzieży Szkolnej 2016/2017.

Wielki sukces odniosła reprezentacja naszego gimnazjum wygrywając bieg na dystansie 1200 m i zdobywając okazały puchar dla mistrzów województwa! Indywidualnie najwyższe 4 m wywalczył Jakub Rożen uczeń klasy I "B" (sportowej).

Drużyna wystąpiła w składzie: Jakub Rożen, Damian Domański III A, Michał Kudlak I C, Bartłomiej Ryszkowski III E, Albert Krukow I B, Daniel Machniak I B, Jakub Burdach III E i Jakub Janasz III C.